THE INFLUENCE OF USING SHOPEE PAYLATER AND COD FEATURE AS DIGITAL PAYMENT ON STUDENT CONSUMER BEHAVIOR IN MAKASSAR
Keywords:
Shopee PayLater, COD (Cash on Delivery), Student Consumen Behaviour.Abstract
This study aims to find out (1) How much the Shopee PayLater Feature has a partial effect on student consumer behavior in Makassar (2) How much the COD Feature has a partial effect on student consumer behavior in Makassar (3) How much the Shopee PayLater and COD Features effect simultaneously on student consumer behavior in Makassar.
This research uses quantitative methods by collecting data through questionnaires. The sample in this study was 100 respondents who were students using Shopee in Makassar. The results of this study indicate that (1) The Shopee PayLater feature partially has no effect on student consumer behavior in Makassar (2) The COD feature partially has a
positive and significant influence on student consumer behavior in Makassar (3) Simultaneously Shopee PayLater and COD have a positive and significant influence on consumer behavior of students in Makassar.
References
Abdullah., Abdul, Rahman, Abdi., and Mashur, Razak. (2021). Pasar Modal Syariah, cetakan pertama. Nobel Press. Makassar.
Anggini, Asmara, Dewati1, M. (2021). DETERMINAN MINAT MAHASISWA BERINVESTASI. 4(1), 45–60. https://doi.org/10.29303/akurasi.v4i1.71 et. al, A. (2021). Pasar Modal Syariah di Indonesia: Tinjaun Teori dan Aspek Hukum. http://repo.handayani.ac.id/52/
Agusta, L., Sutanto, M., Bisnis, P. M., Manajemen, P. S., Petra, U. K., & Siwalankerto, J. (2013). Karyawan Cv Haragon Surabaya. Pengaruh Pelatihan Dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Cv Haragon Surabaya, 1(3), 9.
Al, Umar, A. U. A., & Zuhri, S. (2019). Pengaruh Manfaat , Pengetahuan Dan Edukasi Terhadap Minat Mahasiswa Dalam Berinvestasi Di Pasar Modal Syariah ( Study Kasus Pada Mahasiswa IAIN Salatiga ). Li Falah: Jurnal Studi Ekonomi Dan Bisnis ISlam, 4(1), 129–138.
Fahmi, Irham. (2014). Manajemen Keuangan Perusahaan dan Pasar Modal, Edisi Pertama. Mitra Wacana Media. Jakarta.
Ghozali, I. (2016). Aplikasi Analsis Multivariete Dengan Program IBM SPSS 23, Cetakan Ketujuh. Badan Penerbit Universitas Diponegoro. Semarang.
Linda, Puspita, Yani, K., Sara, I. M., & Erna, Trisna, Dewi, A. A. (2020). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Mahasiswa Dalam Berinvestasi Di Pasar Modal (Studi Kasus Pada Investor Pemula Yang Terdaftar di Galeri Investasi Universitas Warmadewa). Jurnal Riset Akuntansi Warmadewa, 1(2), 37–45. https://doi.org/10.22225/jraw.1.2.1838.37-45
Maulana, A. M., & Kaukab, M. E. (2020). Apa Yang Mempengaruhi Mahasiswa Berminat Investasi Saham? Neraca, 16(1), 1–13. https://jurnal.umpp.ac.id/index.php/neraca/article/view/486.
Merawati, L. K., & Putra, I. P. M. J. S. (2015). Kemampuan Pelatihan Pasar Modal Memoderasi Pengaruh Pengetahuan Investasi Dan Penghasilan Pada Minat Berinvestasi Mahasiswa. Jurnal Ilmiah Akuntansi Dan Bisnis, 10(2), 105–118.
Marsis, Setiawan, Adi. (2013). Rahasia Terbesar Investasi, Cetakan Pertama. Second Hope. Yogyakarta.
P, A. A. (2019). Pengembangan minat belajar dalam pembelajaran. III(36), 205–215.
Masyarakat, M., Sukuk, B., & Yuliati, L. (2011). Faktor-faktor sukuk. 19, 103–126.
Sahputra, H., Junaidi, A., & Putra, M. A. (2020). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Mahasiswa Untuk Berinvestasi Di Pasar Modal (Studi Empiris Pada Mahasiswa Akuntansi Di Universitas Swasta Di Kota Bengkulu). Jurnal Ilmiah Akuntansi, Manajemen Dan Ekonomi Islam (JAM-EKIS), 3(2), 131–152. https://doi.org/10.36085/jam-ekis.v3i2.973
Samudra, T., Maslichah, & Sudaryanti, D. (2019). E-JRA Vol. 08 No. 01 Februari 2019 Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Islam Malang. E-Jra, 08(03), 12–28.
Siti, B., Hidayati, A., Bintang, S., & Putra, M. (2021). PENGARUH PENGETAHUAN INVESTASI , MANFAAT INVESTASI , MOTIVASI INVESTASI , MODAL MINIMAL INVESTASI DAN RETURN INVESTASI TERHADAP MINAT INVESTASI DI PASAR MODAL ( Studi pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Mataram ) Latar Belakang Pasar mo. 9(1).
Sekaran, Uma. (2006). Research Methods for Business, Edisi Empat. Salemba Empat. Jakarta.
Wardah, S., & Amrul, R. (2020). Pengaruh Modal Minimal, Pengetahuan Investasi, dan Motivasi Terhadap Minat Berinvestasi Mahasiswa di Pasar Modal. Jbma, VII(1), 55–68.
Wibowo, A., & Purwohandoko. (2018). Pengaruh Pengetahuan Investasi, Kebijakan Modal Minimal Investasi, Dan Pelatihan Pasar Modal Terhadap Minat Investasi (Studi Kasus Mahasiswa Fe Unesa Yang Terdaftar Di Galeri Investasi Fe Unesa). Jurnal Ilmu Manajemen (JIM), 7(1), 192–201.
Zulpiana, S. (2019). Pengaruh Motivasi, Pelatihan Dan Return Saham Terhadap Minat Mahasiswa Stie Nobel Indonesia Makassar Berinvestasi Di Pasar …. http://repository.stienobel-indonesia.ac.id/handle/123456789/299
https://www.ksei.co.id/, diakses tanggal 1 november 2022
(https://idx.co.id/), diakses tanggal 1 november 2022
(https://id.wikipedia.org/wiki/Pengetahuan), diakses tanggal 7 november 2022
(https://www.idxchannel.com/economics/sudah-pada-tahu-return-saham-simak-yuk-penjelasannya), diakses tanggal 7 November
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Proceeding of research and civil society Desemination

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.






